Marketing v šachu

Finančné zdroje, sponzorstvo a marketing, dotácie, účtovníctvo, dane, ...

Re: Marketing v šachu

Odoslaťod Martin Huba So Mar 14, 2009 6:47 am

ďakujem za zaujímavé čísla, ale mám otázku: keď je česká liga tak dobre platená, prečo potom českí hráči hrajú v takom počte u nás? slovenský odhad sa pohybuje reálne... ;) jednoducho neverím, ak je suma 70 000 EUR reálna, že idú peniaze hlavne hráčom...to by museli brať na každej šachovnici okolo 300 EUR za partiu.... čo evidentne nie je pravda...plus nepočítam ďalších takmer 800 EUR na zápas, čo luxusne stačí na dopravu a ubytovanie 8-)

Kam idú peniaze uvedených klubov?? ja viem, na Slovensku s podvyživenými rozpočtami máme iné problémy....

Aké sú podľa Vás náklady iných českých klubov, ktoré majú skromnejšie rozpočty? napríklad Ostravy a Třinca? myslím, že tieto úvahy môžu byť zaujímavé aj pre českých priateľov, koľko stojí extraliga, koľko hrá českých hráčov a čo z toho majú sponzori....
Obrázok používateľa
Martin Huba
 
Príspevky: 3859
Založený: Ut Feb 12, 2008 8:44 pm

Re: Marketing v šachu

Odoslaťod Martin Huba So Mar 14, 2009 6:59 am

aby bolo jasné o akých 70000 EUR som písal...o hypotetickom rozpočte uvedených dvoch českých klubov....
ak je rozpočet jedného na extraligu tých 35000 EUR náklady na zápas a šachovnicu sú 35000/11/8 čo je nejakých 398 EUR...

neverím tomu....
Obrázok používateľa
Martin Huba
 
Príspevky: 3859
Založený: Ut Feb 12, 2008 8:44 pm

Re: Marketing v šachu

Odoslaťod rastík Pi Okt 04, 2013 2:44 pm

občas zabŕdnem do dobre odležaných tém...napríklad tejto :roll: zaujímavé cifry aj postupy -)

Základnou otázkou je ODKIAĽ VZIAŤ PENIAZE NA ŠACH?



1.vlastné imanie (členské, organizácia podujatí)
2.cudzie zdroje (sponzoring, dotácie)

je logické, že čím viac vlastného kapitálu vieme ponúknuť, tým viac sme atraktívni aj pre cudzie zdroje. príliš vysoká cena za jednotku produktu (členské, podujatie) však vedie k strate záujmu oň.

99% šachistov berie šach ako svoje hobby, voľnočasovú aktivitu. ja by som sa spýtal inú základnú otázku - Čo je bežný hráč pre šachy ochotný obetovať?
najväčší slovenský šachový amatér -)
Obrázok používateľa
rastík
 
Príspevky: 308
Založený: Št Nov 05, 2009 7:52 pm

Re: Marketing v šachu

Odoslaťod 111 Pi Okt 04, 2013 7:53 pm

Manželku?
111
 
Príspevky: 295
Založený: Pi Júl 26, 2013 8:35 am

Re: Marketing v šachu

Odoslaťod rastík Pi Okt 04, 2013 10:09 pm

jedine, ak je dáma -)

skôr som myslel obetovať čosi zo svojho pohodlia a sterotypu, prípadne aj toľko omieľaných materiálnych statkov. darmo sa budeme akokoľvek snažiť popularizovať túto krásnu hru, keď ani nám sa nechce dopĺňať stavy divákov a záujemcov, však prečo práve ja

alebo si len naivne myslím, že pocit z dobre vykonanej práce, ktorá ma aj baví je na nezaplatenie -)
najväčší slovenský šachový amatér -)
Obrázok používateľa
rastík
 
Príspevky: 308
Založený: Št Nov 05, 2009 7:52 pm

Re: Marketing v šachu

Odoslaťod Martin Huba So Okt 05, 2013 4:37 am

Je na nezaplatenie, preto je medzi nami toľko výnimočných dobrovoľníkov, ktorí si zaslúžia úctu.
Obrázok používateľa
Martin Huba
 
Príspevky: 3859
Založený: Ut Feb 12, 2008 8:44 pm

Re: Marketing v šachu

Odoslaťod 111 So Okt 05, 2013 10:24 am

Nerobne z nudze cnost!!!
Ak by schopni organizatori neboli dobrovolnikmi ale dokazali sa organizaciou sachu uzivit, tak by to bolo na prospech sachu, lebo by sa tomu mohli venovat naplno!Dobrovolnictvo je vychodiskom z nudze tam, kde nie su schopnosti zabezpecit financie.
111
 
Príspevky: 295
Založený: Pi Júl 26, 2013 8:35 am

Re: Marketing v šachu

Odoslaťod Jozef So Okt 05, 2013 1:14 pm

Rastík
zabudol Ste a šachisti permanentne zabúdajú, na vlastnú zárobkovú činnosť, ktorá so šachom nemusí mať nič spoločné. ;)
Jozef
 
Príspevky: 2141
Založený: Po Jan 28, 2008 1:06 pm

Re: Marketing v šachu

Odoslaťod Horváth Mário So Okt 05, 2013 7:10 pm

Túto myšlienku by sme mali zarámovať:
Ak by schopni organizatori neboli dobrovolnikmi, ale dokazali sa organizaciou sachu uzivit, tak by to bolo na prospech sachu, lebo by sa tomu mohli venovat naplno! Dobrovolnictvo je vychodiskom z nudze tam, kde nie su schopnosti zabezpecit financie.


Predpokladajme, že existujú na Slovensku ľudia, ktorí sú schopní zabezpečiť financie na šach.
My ale žiadame, aby boli dobrovoľníkmi, t.j. pracovali pre nás zadarmo.
Dôsledok: Oni sa nám veľkým oblúkom zďaleka vyhýbajú.
Horváth Mário
 
Príspevky: 312
Založený: Pi Feb 01, 2008 4:18 pm
Bydlisko: Nové Zámky

Re: Marketing v šachu

Odoslaťod 111 So Okt 05, 2013 7:33 pm

Mario: dakujem za odstranenie jednej gramtickej chyby ;)
Tu myslienku ste posunuli vsak uplne inde. Tam kde nie su peniaze, ako napr. zdravotnictvo v Afrike, tam sa zabezpecuju veci formou dobrovolnictva. A v SSZ je to presne rovnako, dokonca vrcholovi predstavitelia robia svoju pracu ako dobrovolnici a venuju preto tejto aktivite omnoho menej casu ako keby boli zaplateni profesionali. Dobrovolnictvo je teda v tomto pripade z nudze cnost.
111
 
Príspevky: 295
Založený: Pi Júl 26, 2013 8:35 am

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Financovanie

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.

cron